26 Şubat 2014 Çarşamba

PİŞİ

Ey blog! ne zamandır yalnızsın biliyorum belki bana kızgınsın belki gadgetlarım çalışmıyor ama beni affetmelisin.Güzel ve daimi bir iş için o sınav senin bu sınav benim koşturdum durdum ,Bir mülakattan diğerine Ankaranın karlı soğuk yollarında gittim geldim.Hep yedek oldum bir yüzüm gülmedi derken en sonunda asil olarak  kazandım.Bende bundan sonra 657 sayılı kanuna tabi olarak çalışıcam.Çok emek harcadım yüzüm güldü.Şimdi prosedürlerin tamamlanmasını ve işime başlayacağım günü sabırsızlıkla bekliyorum.
Malzemeler

  • 1 su bardağı yoğurt
  • 1 yumurta 
  • 1 su bardağı süt
  • yarım su bardağı sıvıyağ
  • 1 yemek kaşığı şeker
  • 1 yemek kaşığı maya
  • 2 tatlı kaşığı tuz
  • 6 su bardağı un


İç harcı

  • kıyma 
  • soğan 
  • tuz ,şeker,kara biber

Hamur malzemelerini karıştırarak ele yapışmayan yumuşak bir hamur elde edene kadar yoğuruyoruz.Hamurumuzu mayalanmaya bırakıyoruz.O mayalanırken soğanları az yağda üzerine bir tutam şeker atarak kavuruyoruz.Kıymasını da ekleyip istediğimiz baharatları katıp kavurma işlemini bitiriyoruz.Hamurumuzdan iki ceviz büyüklüğünde parçalar alıp un serptiğimiz tezgahın üzerinde el yardımıyla  yuvarlaklaştırarak açıyoruz poğaça yapar gibi iç malzemeyi kaşık yardımıyla koyup poğaça gibi kapatıyoruz.Ocaktaki tavamıza ,kızıgın yağın içine atıp arkalı önlü pişmesini sağlıyoruz.Afiyet olsun

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder