26 Şubat 2014 Çarşamba

Etli Kuru Fasulye


2 su bardağı kuru fasulye
200 gr kuşbaşı dana eti
2 büyük soğan
1 yemek kaşığı domates salçası
1 yemek kaşığı biber salçası
2 yemek kaşığı tereyağ
1 yemek kaşığı sıvıyağ
tuz ..şeker

Kuru fasulyeyi bir gece önceden sıcak suya bırakıyoruz.İçine tuz koymayı unutmuyoruz.Bu özgür şefin kuru fasulye sırlarından biriymiş.(Tuz koymak)Bir tık tencerede kuru fasulyeyi haşlıyoruz.Suyunu da süzüyoruz.(Ben esseden aldığım döküm tenceremi bakliyatlar için kullanıyorum sağlıklı olması dışında anlatılanlar gibi amanda lezzeti bir harika oluyor giibi fark göremedim.)Tenceremize tereyağ ve sıvıyağı kayup soğanlarımızı kavuruyoruz.Özgür şef derki soğan ne kadar çok olursa yemek ok dara lezzetli olurmuş ve soğanları mümkün olduğunca küçültmek te diğer bir püf nokta.Soğanları kavururken bir tutam şeker ile karamelize ediyoruz.Etlerimi ekliyoruz onlar pembeleştikten sonra salçaları katıyoruz.Bende yazdan kalma domatesli kırmızı biberli sos vardı ondan da kattım.Fasulyeler ve 1 su bardağı su katıp tuzu da ekleyip sosun koyulaşana kadar pişiriyoruz daha sonra kıvam alınca  3-4 bardak kadar su katıyoruz.Fasulyeler oluncaya kadar pişiriyoruz.Vaktimiz yoksa düdüklüde pişiriyoruz tabi .Ama maalesef düdüklüde lezzeti uzun süre pişmeye benzemiyor değil mi bir de fasulyeler sanki pembeleşiyor düdüklüde bana mı öyle  geliyor.Afiyet olsun

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder