1 Nisan 2013 Pazartesi

Yoğurtlu Pırasa Salatası


Bu salatayı ilk defa yaptım.Nasıl olacağını bilemediğim için az bir porsiyon yaptım .Güzel olunca az yaptığım için pişman oldum.Size de tavsiye ediyorum.Pırasa yemenin güzel yollarından biri olabilir.Malum pırasa yemekleri önyargılı olduğumuz yemeklerden.

Malzemeler

  • pırasa
  • yoğurt
  • 2,3 dilim uno çavdarlı ekmek(Sizde hangisi varsa)
  • 2 diş sarımsak
  • zeytinyağ
  • biber salçası
  • tuz,nane


Yapılışı
Pırasaları ince ince doğrayıp çok az zeytinyağla birlikte diriliklerini kaybedinceye kadar kavuruyoruz.Diğer taraftan sarımsaklı yoğurdumuzu yapıyoruz.Ekmeklerimizi kare kare kesip fırının ızgarasında kızartıyoruz.Bir kaşık zeytinyağda biber salçamızı kızdırıyoruz.Pırasaların üzerine kızarmış ekmekleri koyuyoruz.Sarımsaklı yoğurdumuzu ekliyoruz.Üzerine salçamızdan gezdiriyoruz.Kuru naneyle salatamızı süslüyoruz.Afiyet olsun

18 yorum:

  1. Hımmm
    bence çok nefisssssss bir salata
    pırsayı sevdiğimden olsa gerek :)
    ellerine sağlık arkadaşım....

    YanıtlaSil
  2. Çok güzel bir salata.denemek lazım.Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  3. Çok değişik ve güzel bir tarif ,ellerine sağlık canım..

    YanıtlaSil
  4. pırasa yemeyenlere iyi bir alternatif ama biz yiyenlere de değişiklik hemen not aldım yapaçağım eline sağlık canım

    YanıtlaSil
  5. Harika olmuş eline sağlık canım:)

    YanıtlaSil
  6. Ben severim ama çeşidini çok yapmam ya kavurması ya zeytinyağlısı bence çeşit olarak düşünülebilir. Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  7. Ellerine sağlık değişik bir tarif olmu, bir pırasa sever olarak en kısa zamanda deneyecğim.sevgiler:))

    YanıtlaSil
  8. pırasalı çok iyi fikir ,kıtır ekmek ise süper,ellerine sağılık .

    YanıtlaSil
  9. değişik ve güzel
    pırasa sevdiğime göre bunuda severim:)
    ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  10. offf ellerine sağlık süper olmuş en kısa zaman da ben de deneyeceğim sevgiler :)

    YanıtlaSil
  11. ELİNİZE SAGLIKK TATLIM DEGISIK OLMUS :) BANADA BEKLERIM SEVGİELR

    YanıtlaSil
  12. SEBZELİ SALATALARIN HER TÜRLÜSÜNE VARIM:)
    ELLERİNE SAĞLIK CANIM.
    SEVGİLER...

    YanıtlaSil
  13. Çok değişik ve güzel olmuş ellerine sağlık mutlaka deneyeceğim.

    YanıtlaSil
  14. Merhabalar,
    Pırasayı hiç bu şekilde salata yapmak aklıma gelmezdi. Vallahi ellerinize sağlık.
    Çok severim pırasayı ve bu salatayı kesin deneyeceğim :) Hatta ara öğün bile yapılır :))
    Ellerinize sağlık. Bu arada sizin bloğunuzu yeni keşfettim ve herşey birbirinden güzel.
    Hemen izlemeye aldım tabiiki :)
    Bana da beklerim. http://fatoscatadlar.blogspot.com/
    Güzel paylaşımlarda görüşmek dileğiyle,
    sevgiler...

    YanıtlaSil
  15. ellerine sağlık canım...
    salata candır...

    YanıtlaSil
  16. pırasayı her şekilde severim, kavurmasını da havuçla yaparız ama kızarmış ekmekle hiç denememiştim, ellerinize sağlık :)

    YanıtlaSil