19 Nisan 2013 Cuma

Elmalı Kek


Bu kekim hakikaten çok güzel oldu.Cafe fernando bir tarifinde keki için yastık gibi koy kafanı yat uyu demiş benimki de o misal.

Malzemeler

  • 3 yumurta
  • 1.5.su bardağı şeker
  • Yarım su bardağı sıvıyağ
  • Yarım su bardağı süt
  • 2 su bardağı un
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 paket vanilya 
  • 1 çay kaşığı Tarçın
  • 2 çorba kaşığı tarçın aromalı şurup
  • 2 büyük elma
  • üzeri için pudra şekeri



Yapılışı
Yumurta ve şekeri beyazlatana kadar çırpıyoruz.Ardından yağı ve sütü ekliyoruz ve karıştırıyoruz.Unu katıp en son tarçın ,vanilya ve kabartma tozunu ekleyip harcımızı pütürsüz bir hal alıncaya kadar karıştırıyoruz.(Aklıma lohusa şerbeti için aldığımız Tarçın aromalı şurup geldi.2 çorba kaşığıda ondan koydum çok hoş oldu hem keke pembemsi bir renkte verdi.Varsa sizde deneyebilirsiniz)
Ben kelepçeli kalıp kullandımKalıbın altına yağlı kağıt kesip ,kabuklarını soyduğunuz ve ince ince dilimlediğiniz elmaları  yerleştiriniz.Üzerine kek harcını dökerek önceden ısıtılmış 160' C fırında 35 dakika kadar sürede pişiriniz.Soğuduktan sonra üzerine pudra şekeri serperek servis edebilirsiniz.Afiyet olsun.

29 yorum:

  1. Canım nefis gözüküyor ellerine sağlık..Zaten kek yumuşak olmayınca sevmiyorum ben :)
    Sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  2. Burçin ellerine sağlık çok lezzetli görünüyor...

    YanıtlaSil
  3. Elma ve portakal aroma keke çok yakışır demek tarcın aromalı şurup da mı varmış bir şey daha öğrendik ve bende deneyeçeğim eline sağlık canım

    YanıtlaSil
  4. Sevgili Burçin, iade-i ziyarete geldim ve aydınlık, güzel bir blogla karşılaştım:) Bu arada Eskişehirli olduğunu da okudum. İlinizi yeni ziyaret ettim ve hayran kaldım. Emeği geçenlerin hepsine teşekkür ederim. Bu arada kekin de harika olmuş.:) Ama küçüçük oğlundan daha tatlı değildir muhakkak.:) Benim için öper misin güzel bebeğini:) Sevgiler

    YanıtlaSil
  5. Şeker Tatlar Anneler Gününe Özel Kurabiye Seti Hediye Ediyor..Çekilişe katılımlarınızı bekliyoruz.Ayrıntılar.www.sekertatlar.blogspot.com

    YanıtlaSil
  6. Ellerine sağlık nefis olmuş kek, elmalı kek çok severim.Hele de tarçının pişerken evde yaydığı kokuya bayılrım, sevgiler

    YanıtlaSil
  7. mıs gıbı elmalı kek elıne sağlık

    YanıtlaSil
  8. Merhaba, yorumunuzdan sonra ziyaret etmeye geldim ve şahane bir blog ile karşılaştım.
    Ellerinize sağlık çok net güzel bir blog. Kekiniz de nefis görünüyor.
    Hemen izleyiciniz oluyorum, sevgiler.

    YanıtlaSil
  9. Elma tarcin ikilisinden kek olurda nefis yumsacik pamuk gibi olmazmi,eline saglik canim

    YanıtlaSil
  10. Aynı gün elmalı kek olayına girmişiz( yapmış ya da yayınlamışız).Sanırım sizde benim gibi doğaçlama yapmışsınız.Çok yaklaşmışız birbirimize:)
    Elinize sağlık, eminim çok leziz bir kek.
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  11. Ellerine sağlık....gerçekten de elmalı kek güzeloluyor..benim de bir akadaşım var o çok yumuşacık ve lezzetli yapar.Tarçınlı şurup ta iyi aklına gelmiş..bu durumda bize afiyet olsun demek düşüyor:)

    YanıtlaSil
  12. Ellerinize sağlık nefis görünüyor elma ve tarçın hiç dayanamam:))Sevgiler

    YanıtlaSil
  13. Elma ve tarçını birbirine çok yakıştırırım,kekle birleşince muhteşem olmuş.Ellerine sağlık canım.Selamlar,sevgiler.

    YanıtlaSil
  14. ben buara balkabaklıya sarmıştım ama elma da güzel bir alternatif..
    En son yaptıgım kek o yastık tabirine çok uyuyordu. İçi kalıbın içinden biranda boşaldı, kenarları kalıp gibi kalıbın içindeydi..:S çok üzüldüm tabi.. neyse ellerinize sağlık, sizin ki çok başarılı..

    YanıtlaSil
  15. Yastık gibi kafanı koy yat sözüne çok güldüm. Nefia gözüküyor elinize sağlık.

    YanıtlaSil
  16. Nefis gozukuyor..seninkide anlasilan yastik gibi yumusacik oldu yemede yat:)) ellerine saglik diyorum..

    YanıtlaSil
  17. Off off ne güzel görünüyor :)Ellerine sağlık ve afiyet olsun :)

    YanıtlaSil
  18. ben o yastık gibi olan kekleri çook severim yumuşacık :)

    YanıtlaSil
  19. ben de çok beğendim bu keki,tarifi aldım,çoktan evde tatlı niyetine bir şey yapmadım,ellerine sağılık canım.

    YanıtlaSil
  20. ellerinize sağlık harika görünüyor...

    YanıtlaSil
  21. Buraya bayıldım-bayıldım-bayıldım...Çok cici bir blog :) Tarif de nefis. Elmalı kek her daim favorilerimdendir :)

    Leyla'nın Kahve Dükkanı

    YanıtlaSil
  22. Elmalı pastada yapabilirsin :)
    Blogunu yeni keşfettim sevgili arkadaş, çok beğendim.
    Banada beklerim;
    http://kacikturuncu.blogspot.com

    YanıtlaSil
  23. Elma, patates, patlıcandan yapılan her şeye bayılırımm.. Bu kek de muhteşem görünüyor ellerine sağlık:)

    YanıtlaSil
  24. Hımmm nefis, çok severim elmalı keki. Harika görünüyor gerçekten de. Ellerine sağlık olsun.Sevgiler.

    YanıtlaSil
  25. nerelerdesınız burcın hn tarıflerınızden mahrum kaldık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Baktım ki habire pişir taşır ye,karbonhidrat göbeği çıktı ben de yaz olması sebebiyle bir dur diyelim şu işlere dedim.Normal halime döndüm.Tatilimizi yaptık evimize döndük.oğlumun tuvalet eğitimine başladım,yakında blog dünyasına da tamamen dönerim.Beni merak eden birinin olması ne güzelmiş.Sağolun

      Sil
  26. HEMEN GELDİM ZİYARETE ÇOK ÇOK DA BEĞENDİM YAPTIKLARINIZI ELLERİNİZ DERT GÖRMESİN..

    YanıtlaSil