15 Nisan 2013 Pazartesi

3,2,1 Galeta Unlu Poğaça

Evet klasik poğaça tarifimden vazgeçerek ünlü 3,2,1 poğaça tarifini denedim.Çok güzel pofidik ve yumuşak oldular denemenizi muhakkak tavsiye ederim .Mayalı poğaça yapmayı bilmeyenler denesin bence çok lezzetli oldular.Ancak bu tariften iki tepsi poğaça çıktığını unutmayın.Ne kadar un aldı ben bile hatırlamıyorum çünkü un yetmedi gidip bi koşu un almak zorunda kaldım:)Kaldı ki 1 su bardağı da galeta unu var.Galeta unlu yapmasanız da olur.

Malzemeler
  • 3 adet kabartma tozu
  • 2 su bardağı yoğurt
  • 1 su bardağı sıvıyağ
  • 1 su bardağı galeta unu
  • aldığı kadar un
  • 1 tatlı kaşığı  tuz

İç harcı
  • Beyaz peynir
  • Maydanoz

Üzeri için
  • Yumurta sarısı
  • susam 
  • çörek otu
Yapılışı
Hamurumuz için gerekli malzemeleri teker teker karıştırarak yoğurma kabımıza ekliyoruz.Unumuzu ve tuzumuzu ekleyerek yumuşak bir hamur elde ediyoruz.Fiks isim tamlamasını kullanıcam kulak memesi kıvamında olacak, bu da demek oluyor ki hamur ele yapışmayıp şekil alabilir hale gelecek.
Hamurumuzdan iri cevizler halinde parçalar koparıp avucumuzda bastırıp ortasına kıydığımız maydanozlu peynir karışımından koyup kenarlarını harcın tepesinde birleştirip kapatıyoruz.Avucumuzda topumuzu yuvarlaklaştırıp üzerine yumurta sarısı sürüp biraz da susam ve çörek otu gezdirip, 180 derece önceden ısıtılmış fırında 25 dakikada pişiriyoruz.Afiyet olsun...

13 yorum:

  1. Klasiğin tahtına oturmaya aday demek ki denemek lazım ama siz deneyip beğendiğinize göre güzeldir elinize sağlık

    YanıtlaSil
  2. ellerine sağlık canım...
    nasılda güzel görünüyor...

    YanıtlaSil
  3. Elerine sağlık canım,sıcak çayla ne iyi gider.

    YanıtlaSil
  4. Ellerine sağlık, nefis olmuş, geçenlerde bende yaptım herkes mayalı hamur sandı:))
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  5. Pogca dedinmi durmak lazim..bayilirim bayilirim her cesidinden yerim..nefis gozukuyorlar ellerinize saglik.

    YanıtlaSil
  6. 3 2 1 poğaçanın ünü çok duydum ama yapmak nasip olmadı bir türlü....Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  7. Maya olmadan hiç denemedim poğaçayı ama denemeliyim pofidik görünüyor ellerine sağlık canım

    YanıtlaSil
  8. Denemeyen bir de ben kaldım sanırım:)Ellerine sağlık canım.
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  9. 3,2,1 diye hep duyardım sayenizde öğrenmiş oldum. Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  10. Benim tarifimin üzeri yumurtalı ve çörek otlu olanı :)
    Bende üzerine yumurta sürmeden galeta ununa buluyorum öylede tavsiye ederim :)
    Bende böyle deneyecem , elinize sağlık :)
    Sevgiler :)

    YanıtlaSil
  11. Sanırım son zamanların en pratik ve lezzetli poğaçası ...
    Galeta ununu içersine ilave edip üzerine yumurta sarısı sürmek de güzel fikir böyle de denek lazım...
    Ama bilidiğim kadarıyla son zamanlarda yapıp beğendiğimiz en nefis poğaça tarifi 3.2.1 ellerine sağlık...
    Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  12. Ben tam bir poğoça canavarıyım. Genelde tam buğday unu kullanıyorum tariflerimde ancak galeta ununu da deneyeceğim. Teşekkürler.

    YanıtlaSil
  13. Bende çok seviyorum bunu. Birçok masam da vardır ayrıca. Seninyaptıkların da çok lezzetli görünüyorlar. Bloğuma da beklerim.

    YanıtlaSil