25 Mart 2013 Pazartesi

Ispanaklı Börek


Benim favori böreğim işte budur.Yapması kolaydır da ıspanakları yıkaması zordur.İçine koyduğum çökeleği dolabımda ekşimeye başlamış olan yoğurtlarımdan yaptım, yakıştı.Ben ekşimsi olur mu diye korktum ama olmadı .

Malzemeler

  • üç adet yufka
  • yarım kilo ıspanak
  • 200 gr çökelek
  • biraz un
  • zeytin yağ 
  • su


Yapılışı
Ispanaklarımızı öncelikle güzelce yıkıyoruz.Yaprak kısımlarını ince ince doğruyoruz.Yufkamızı dörde bölüyoruz.Zeytinyağ ve su karışımından biraz gezdiriyoruz.Biraz da un serpiyoruz.Çökelek ve ıspanaklarımızı yufkamıza koyuyoruz büyük bir sigara gibi sarıyoruz.Çökelek tuzsuzsa tuz katmayı unutmuyoruz.Sardığımız börekler tam benim fırın tepsimin boyunda oluyor.Üzerine gene biraz un serpip zeytinyağ sürüyoruz.180 derece fırında yarım saatte pişiriyoruz.Unlar ve zeytinyağ işin püf noktası oluyor Böylelikle böreğimiz el açmasına benziyor Fırından çıkınca çıtır çıtır oluyor.Afiyet olsun.

6 yorum:

  1. Arkadaşım ellerine sağlık.Nefis gözüküyor.Sevgle.

    YanıtlaSil
  2. elıne sağlık nefıs duruyor

    YanıtlaSil
  3. hem de sağlıklı bir börek, ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  4. nefis bir börek olmuş ,ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  5. ben içine toz tarhana koyarım güzel olur tavsiye ederim
    ellerine sağlık çok güzel olmuş canım

    YanıtlaSil
  6. Blogunuz cok guzel ver borek harika gorunuyor!

    YanıtlaSil