22 Mart 2013 Cuma

Haşhaşlı Cevizli Çörek


Eskişehire yerleştik yerleşeli bizde haşhaşlı tatlara alışır olduk.Mayalılara çok güzel yakışıyor.Ben bu mayalının hamurunu daha yumuşak tuttum.Pişince de yumuşacık oldu.Nasıl desem bazı yaptıklarımız daha bir ekmek  gibi oluyor gözenek gözenek ya ben öyle olsun istemedim.
Malzemeler
1 çay bardağı fındık yağ
2 çay bardağı ılık süt
1 çay bardağı su
1 yemek kaşığı toz şeker
1 çay kaşığı tuz
1 adet yaş maya
Aldığı kadar un
İçi
1 çay bardağı siyah haşhaş
6 yemek kaşığı toz şeker
1 çay bardağı ceviz

Bu mayalıların yapımını ben komşumdan öğrendim.Görerek yapmak işi kolaylaştırıyor.
Büyük bir tencerenin içine su ,süt ,sıvıyağı koyuyoruz.Mayayı elimizle ufalıyoruz.Elimiz yardımıyla mayayı sıvı karışımımızın içinde eritiyoruz.Ardından unu ,şekeri ve tuzu ekliyoruz.Aldığı kadar un sinir bozucu bir tabir..Ele çok yapışmayan bir kıvamda yarım saat mayalanmaya bırakıyoruz..Hamurunuz ağzı kapalı kabınızda benim ki gibi bir kalorifer peteği üzerinde kabaracaktır.Vakit gelince ellerimizi sıvıyağla yağlıyoruz, hamurumuzu masanın üzerinde ellerimizle bastırarak yuvarlak bir biçimde genişletip inceltiyoruz.İncelince haşhaşlı ,cevizli şekerli karışımımızdan her  yerine sürüyoruz.Hamuru rulo halinde sarıyoruz.Ben 1 cm ,1cm keserek fırın tepsime yerleştirdim.180 derece fırında 20 dakika kadar bir sürede pişti. Afiyet olsun


8 yorum:

  1. eline sağlık çok severim haşhaşlıyı çok yakışıyor hamura tabiki cevizde

    YanıtlaSil
  2. Ellerine sağlık canım çok güzel olur bayılırım..

    YanıtlaSil
  3. Ellerine sağlık.Haşhaşı bende çok kullanırım.Seni takibe aldım bende beklerim.Sevgiler

    YanıtlaSil
  4. Haşhaşı çok ama çok severiz:)ben de yaparım sıklıkla. elleriene sağlık
    Benim blogda tart linklerine bakarsan tartın çeşitlerini bulabilirsin:) bu kadar güzel haşhaşlı yapan için tart çocuk oyuncağı :) kolay gelsin :)

    YanıtlaSil
  5. hep yemek olmaz ama dimi amatör paylaşımlarda okumak lazım bazen.izleyici olarak üyem olurmusunz saygılar
    http://egeli43.blogspot.com/

    YanıtlaSil
  6. Haşhaşlı çöreği çok severim mutlaka dondurucuda hazır bulundururum:)ellerine sağlık arkadaşım

    YanıtlaSil
  7. haşhaşlı çörek samsunda da çok yapılır elinize sağlık...

    YanıtlaSil
  8. Eskişehirde öğrenciyken apartmanda oturan teyzelerimiz sürekli bize de bu çöreklerden getiriyordu. Tadını çok sevsem de yapılışı bana biraz meşakatli geliyor :)

    YanıtlaSil