21 Şubat 2013 Perşembe

Sucuklu ,tulum peynirli poğaça


Geçenlerde tavada pizza yapayım derken,oğlumun paçama yapışması ile pizzadan bir u dönüş yaptım ve bu poğaçalar ortaya çıktı.Sucuklarımızı Manisadan kasabımızan aldık.Lezzetine doyamıyoruz.Milföye yada yufka içine sucuk koyuyordum da  hiç mayasız  poğaça içine denememiştim.

Malzemeler
1 yumurta sarısı üzerine beyazı içine
1 çay fincanı yoğurt
Yarım çay fincanı sıvıyağ.
2,5 çay fincanı un
1 paket kabartma tozu
2 çay fincanı tulum peynir
1 çay fincanı sucuk
1 avuç dere otu
1 avuç maydanoz

Öncelikle yumurtanın beyazı,yoğurt sıvıyağ , un ve kabartma tozunu karıştırıyoruzçPoğaçamızın hamurunu elde ediyoruz.Sert olursa yoğurt ekleyerek durumu kurtarabilirsiniz.Daha sonra iç harcı küçük küçük doğrayarak hamurumuza katıyoruz.Valla ben oğlumun vıyaklamaları eşliğinde elimde yuvarlama şansı bile bulamadığım için hop hop şekil vermeden yağlı kağıtlara koydum.Yarım saatte 180 derece fırında pişti.Sıcak sıcak tükettik ...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder