5 Şubat 2013 Salı

PORTAKALLI KURABİYE


Canım babam ben kendimi bildim bileli annemden iki şeyi ister durur.Biri portakallı kurabiye diğeri de portakallı pelte.Manisaya bu gidişimizde babamın ısrarları sonucu portakallı kurabiye yaptık.Kurabiyemiz mis gibi kokusu ve aromasıyla gündüz dizi kuşağı çayımızın yanında yer aldı.

Malzemeler
1 adet portakal
1 su bardağı toz şeker
1 su bardağından 2 parmak az sıvıyağ
Yaklaşık 5 su bardağı un
1 paket kabartma tozu
1 yumurta sarısı

Portakalı kabuklu haliyle blenderdan geçirelim.Püre haline getirdiğimiz portakala 1 su bardağı toz şekeri katalım ve geceden bekletelim.Ertesi gün 1 su bardağı yağı ,yaklaşık 5 su bardağı unu ,kabartma tozunu ve yumurta sarısını ekleyelim yumuşak bir hamur haline getirinceye kadar yoğuralım.2 ceviz büyüklüğünde parçalar halinde elimizde şekil verelim .Ben bazı kurabiyelerin üzerine şeker serptim bazılarının üzerine de rendelenmiş portakal kabuğuna batırdım..Sizin gönlünüz nasıl isterse öyle süsleyebilirsiniz.Aslında bu kurabiye yi yuvarlayıp fırına atmak en kolayı.180 derece fırında 20 dk kadar bir sürede üzeri kızarıncaya kadar pişirebilirsiniz.Afiyet olsun...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder