5 Şubat 2013 Salı

KAKAOLU KEK



Ben kakaolu her şeyi seviyorum.Kekin de sade veya meyveli olanlarındansa kakaolu olanını tercih ediyorum.En başta çikolata vazgeçilmezim .Oğlumda bana benziyor hamileyken kare çikolatalardan günde kaçar  tane yiyordum kimbilir.Şimdi azaltmaya çalışsam da öğlen acıkmaya başladığımda aklıma ilk gelen çikolata oluyor.Evde bulundurmamaya  çalışıyorum çünkü aşırıya kaçınca cildimi de bozuyor.Ama bir gerçek var hamileliğimde kakao yağı sürdüğüm için bacaklarım ya da karnım da hiç çatlak olmadı.

Malzemeler
3 yumurta
2 çay bardağı şeker
1 çay bardağı sıvı yağ
6 yemek kaşığı süt
2 çay bardağı un
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya
2 çorba kaşığı kakao

Üzeri için
1 su bardağı süt
1 çorba kaşığı kakao
2 tatlı kaşığı nişasta
2 çorba kaşığı şeker

Yumurta ve şekeri mikserle köpürtene kadar çırpalım.Önce süt ,sıvıyağı ekleyip bir parça çırpalım.Ardından un ,kakao,kabartma tozu,vanilyayı ekleyelim .Biraz daha çırpıp yağlamış olduğumuz kalıba dökelim.Kek hamurunun kıvamı daha öncede belirttiğim gibi üzerinde kaşıkla bir parça aldığınızda zik zaklar çizecek gibi olmalı.170 derece fırında 40dk da pişecektir.Üzeri için olan malzemeleri ocağa alıp pişiriyoruz soğukken altını   açmadan önce karıştıralım ki topaklanma sorunu yaşamayalım.Keki fırından alıp biraz soğumasını bekleyelim.Soğuyunca sosumuzu üzerine dökelim.Servis yaparken kek dilimlerini antep fıstığıyla süsleyelim.Afiyet olsun..


3 yorum:

  1. Elinize sağlık bizdede kakaolu kek çok sevilir...Bloğunuzu izlemeye aldım mutlu bir hafta dilerim...

    YanıtlaSil
  2. Teşekkürler bende sizlere güzel bir haftasonu dilerim.

    YanıtlaSil
  3. çok lezzetli görünüyor
    ellerinize sağlık
    bloğunu çok beğendim takibime aldım
    sevgiler

    YanıtlaSil