5 Şubat 2013 Salı

KABAK MÜCVER


Kabak mücveri  küçükken ablam severdi, ben hiç sevmezdim şimdi yiyorum ama çok ta keyif aldığım söylenemez.Ama 2 yaşındaki iştahsız oğlum mücverimden 3 tane yedi ve beni çok şaşırttı.Bazen kabak dolması yapınca içini oyduklarım ziyan olmasın diye mücver yapıyorum.
Malzemeler
4 adet orta boy kabak
2 yumurta
5 yemek kaşığı un
2 adet taze soğan
1 / 4 demet dere otu
1 / 4 demet maydanoz
1 çay kaşığı tuz
1 çay kaşığı karabiber
1 çay kaşığı kırmızı biber
1 çay kaşığı kuru nane

Kabaklarımızı kabuklarını bıçakla kazıdıktan sonra rendeliyoruz.Biraz bekletince bir parça suyunu salıyor bu suyu süzdürüyoruz.Kabaklar bektilirken  maydanozu,dere otunu ve taze soğanı ince ince kıyıyoruz.Kabakların üzerine iki yumurta kırıp,unumuzu ,baharatlarımızı ve yeşilliklerimizi ekleyip güzelce karıştırıyoruz.Tavamızda kızdırdığımız yağa kaşık yardımıyla karışımdan döküyoruz.Yağa döktüğümüzde şekil vermek için kaşıktan yardım alarak karışımın üzerini bastırıyoruz.Altı ve üzeri kızarıncaya kadar bekliyoruz.Karışmı tavaya ince dökerseniz mücverin içi daha kolay pişecektir.Sarımsaklı yoğurt eşliğinde yiyebilirsiniz.Afiyet olsun

1 yorum:

  1. çok sevdiğim lezzetlerdendir kendiler ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil