13 Şubat 2013 Çarşamba

UYDURUK BÖREK


Geçenlerde altılı yufkalardan aldım .Eşime gözleme yaptım Nedense bir tanesini ayırdım.2 gün sonra açlık krizimin tuttuğu bir anda dolaptaki bu tek kalan yufka aklıma geldi.Bu böreğin kolay olma sebebi hiç bir özenin gösterilmemiş olması. Yufkamı açtım.Yarı tarafına iki çorba kaşığı yağ gezdirdim.Evde poaçalık böreklik olarak satılan balıkesir peynirinden vardı.Yufkanın yağladığım tarafına  peynirimi serpiştirdim.Yufkanın üzerini diğer yarısıyla kapattım.Parmak uclarıyla yelpaze gibi yufkayı büzüştürdüm,küçük borcama koydum.Üzerine de kaşık kaşık bolca yoğurt döktüm.Midi fırın tepsisine mesela yarım kilo yoğurt kadar sürülebilir.Yarım saatte böreğim pişti.Afiyetle mideye lüplettim.Benimde açlık krizim sona erdi.Bu börek herşeyden kolay oldu evde malzeme olduktan sonra gözleme yapmaktan bile daha kolay.Çat kapı misafir ikramlarında düşünülebilir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder