8 Aralık 2012 Cumartesi

Mayonez

                                                                       MAYONEZ
Resimde gördüğünüz patatesleri Tefal Acti Fry ile kızartmış bulunmaktayım.Pek çok kişinin aklında Acti Fry alma konusunda soru işaretleri olduğunu biliyorum.Patatesler gerçekten çıtır çıtır oluyor .Ben verilen ölçüden azcık daha fazla yağ ekliyorum .Evimize tefal Acti Fryın gelmesiyle patates kızartması tüketimi de artınca düşündüm bu patatesler kuru kuru gitmiyor mayonez de çok zararlı bari kendi mayonezimi ken dim yapayım dedim.

MALZEMELER
1 adet yumurta sarısı
çeyrek limonun suyu
1 çay bardağı zeytin yağ
ılık su
tuz

Kuru bir kaba beyazından iyice arındırılmış yumurta sarısını koyuyoruzYumurta pişmediği için taze olmasına dikkat edin..Limon ekşisini üzerine ilave ediyoruz.Kıvamı değişene kadar epeyce karıştırıyoruz.Yavaş yavaş zeytin yağını  katıyoruz.Az katıp çırpıcı ile karıştırıyoruz,az biraz daha katıp gene karıştırıyoruz.Kıvam bulmadı diye korkmayın yumurta, zeytinyağ ile buluştukça bildiğiniz mayoneze benzemeye başlıyacak.Oldu olacak derken koyulaşıyor çok kıvamlı bulursanız ılık suyla kıvamını açabilirsiniz.Sağlıklı katkısız mayoneziniz hazır.Eğer alışkın değilseniz zeytin yağ tadı baskın oluyor.Başka bir sıvı yağ ile karıştırarak bu tadı dengeleyebilirsiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder