8 Aralık 2012 Cumartesi

LAHMACUN

 Evde lahmacun denemeyi ne zamandır istiyordum.İstemekte haklıymışım harika oldu siz de denemelisiniz.2 yaşındaki oğlum bayıldı.Eşim işten gelince tıka basa yedi .Fırsat buldukça tekrar yapıcam .
                                                                         LAHMACUN
Malzemeler
-Yarım paket yaş maya
-Yarım bardaktan azı süt devamı su
-1 tatlı kaşığı tuz
-1tutam şeker
-aldığı kadar un
-2 yemek kaşığı sıvıyağ

İç Harcı için
-200-300 gr kıyma
-1 büyük soğan
-2 diş sarımsak
-6-7 adet sivri biber
-2 adet rendelenmiş domates
-1 kaşık domates salçası
-1 kaşık biber salçası
-tuz karabiber
                                                                           YAPILIŞI
Yaş mayayı hamuru mayalayacağımız kabın içerisine ufalıyoruz.Üzerine ılıklaştırdığımız 1 bardaktan oluşan su ve süt karışımını döküyoruz.Tuz ve şekeri katıyoruz..2 yemek kaşığı da sıvı yağımızı ilave ediyoruz.Bu karışımı mayalar görünmez olana kadar karıştırıyoruz.Yavaş yavaş un ilave ediyoruz.Hamurumuz ele yapışmaz bir kıvama gelene kadar unumuzu ekliyoruz .Serte yakın bir hamur elde ediyoruz. Strech film ile kabımızı örtüyoruz ve hamurumuzu yarım saat mayalanması için ılık bir yerde muhafaza ediyoruz.Hamurumuz mayalanırken iç harcı hazırlıyoruz.Soğanları ve biberleri ince ince kıyıyoruz,İki diş sarımsağı dişe gelmeyecek şekilde güzelce eziyoruz.Benim sarımsakları ezmek için her zaman kullandığım vanaya benzer bir milyoncudan aldığım bir aletim var onu kullanıyorum .2 adet domatesi rendeliyoruz.2 çay kaşığı karabiber ,1 tatlı kaşığı tuz ilave ediyorum ,Salçalardan 2 yemek kaşığı koyuyor ve güzelce harmanlıyoruz.İsteyen maydanoz da kıyıp bu karışıma ilave edebilir.Ben her zaman yağsız dana kıyma kullandığım için kıymamın içine birazcık sıvıyağ gezdirdim.


Mayalanan hamurumuzdan küçük mandalinalar kadar parçalar koparıp,hamurumuzu tavamız kadar açıyoruz.Ben bu hamur açma işinde yeni olduğum için şekli tutturamıyorum. Tavamıza yağ ilave etmeden hafif kızdırıyoruz açtığımız hamurun üzerine harcımızı yayıyoruz ve orta ateşte 6 dk gibi bir sürede lahmacunumuz pişiyor.Hemen yiyenler için çıtır çıtır oluyor.Sonra yiyecekler için çıtırdaklık kayboluyor.Ben iki tava kullandım üç tane bile kullanılabilir.Bu tarifi deneyin pişman olmayacaksınız

1 yorum:

  1. Çok leziz görünüyor...
    Bence en mantıklısı evde lahmacun yapmak...
    Ellerine sağlık...
    Sevgiler... :)

    YanıtlaSil