27 Ekim 2012 Cumartesi

Kuzu Pirzola

Kuzu Pirzola


Kurban Bayramının olmazsa olmazı pirzola.Pirzola yapması oldukça kolay, önemli olan etinizin taze ve kaliteli olması.Ben  pirzolaları bir gün önceden kekikle,ve karabiberle marine ediyorum.Televizyon programlarından öğrendiğim kadarıyla önceden üzerine asla tuz serpmiyorum.Tavaya  ( ben fındık yağı kullanıyorum ve öneriyorum) bir parmak kadar yağ koyuyorum kızınca pirzolaları koyuyorum çok kolay pişiyor  5 ve 7 dk gibi kısa bir sürede hazır oluyor.Pişince üzerine tuz serpiyorum.Elinizi dalgıçların yaptığı işaret gibi ok  yapıyorsunuz baş parmak ve işaret parmağı arasında elin dış tarafında  oluşan yerin yumuşaklığı pirzola için ideal kıvamdır derler.Pilav ve patates kızartması eşliğinde pirzolalar yenmeye hazır Afiyet olsun...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder