27 Ekim 2012 Cumartesi

Dana Bonfile

DANA BONFİLE
Kurban Bayramında adet olmuş ete doyuyoruz.Dana  Bonfileyi ben epeyce dövüyorum böylelikle inceliyor pişme süresi kısalıyor pişmesi kolaylaşıyor.Dan bonfileyi muhakkak bir gün önceden zeytinyağ ,soğan, bir diş sarımsak ,karabiber ve çok az kekikle harmanlıyorum saklama kabında buzdolabının alt tarafında bekletiyorum.Bu marinasyon  hem eti yumuşatıyor hem de lezzetlendiriyor.Teflon tavayı yağsız bir şekilde kızdırıyorum. Kızınca etimi tavaya koyuyorum eti hiç ellemiyorum ,yanlardan pişme ipuçlarını alınca çok az bir süre daha bekleyip eti alt üst yapıyorum etin altıda dağlanınca kaşığın ucuyla tereyağını etlerin üzerine bırakıyorum, etimi tereyağı ile besledikten sonra kenara alıyorum.Diğer etleri de bu şekilde yapıp etlerin soğuma ihtimalini ortadan kaldırmak için son kez hepsini tavaya atıp şöyle bir karıştırıyorum.Etlerin pişme süresi 10 dk kadar oluyor.Bu pişirme yöntemini Batuhan Şeften görmüştüm.Gerçekten yumuşak ve lezzetli ..Afiyet olsun

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder